۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۱۱

در موسسه شهر کتاب/

کارگاه‌های نشانه‌شناسی تصویر و ترجمه متون فلسفی برگزار می‌شود

کارگاه‌های نشانه‌شناسی تصویر و ترجمه متون فلسفی برگزار می‌شود

کارگاه‌های نشانه‌شناسی تصویر و ترجمه متون فلسفی به زودی در موسسه فرهنگی شهر کتاب برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسات کارگاه نشانه‌شناسی تصویر با تدریس فرزان سجودی از اول بهمن در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. در این دوره‌ آموزشی تعاریف بنیادی در مورد نشانه، متن، رمزگان، گفتمان و بینامتنیت، تفاوت‌های بین متون کلامی و تصویری و چند‌لایه‌ای، مطالعات پیشانشانه‌شناختی تصویر، بلاغت تصویر، استعاره و مجاز مرسل و همچنین بسط این مفاهیم در حوزه‌ نشانه‌شناسی تصویر، تحلیل تصویر و نشانه‌شناسی لایه‌ای مطرح خواهد شد.
 
این دوره‌ آموزشی در پنج جلسه روزهای یکشنبه از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا 20 دی فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

کارگاه «درک مطلب و ترجمه‌ متون فلسفی انگلیسی» با تدریس مسعود علیا هم قرار است در 10 جلسه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شود. هدف از برگزاری این دوره، پرورش مهارت‌های مربوط به درک مطلب، اصطلاح‌شناسی و ترجمه از راه پرداختن به متنی فلسفی است. شکل کارگاهی دوره به شرکت‌کنندگان اعم از علاقه‌مندان به فلسفه و سایر رشته‌های علوم انسانی کمک می‌کند تا به نحو ملموس با دقایق و ظرایف کار ترجمه‌ متون نظری آشنا شوند.

این دوره روزهای سه‌شنبه از ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شود. آغز جلسات این دوره هم از روز سوم بهمن ماه است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا 26 دی فرصت دارند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.
کد خبر 1782180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha